Afbeelding
Foto: Gerrit Schreurs

The Hague Marketing opent seizoen met bijzondere foto

Algemeen

Afgelopen week heeft The Hague Marketing het nieuwe toeristenseizoen afgetrapt op het Scheveningse strand. Een seizoen boordevol sport, cultuur, traditie en hopelijk veel zon. Dé plek waar locals, surfers en badgasten elkaar ontmoeten en genieten van het strand, de zee en a night out. 

De diversiteit van Scheveningen werd ter promotie vastgelegd door fotograaf Gerrit Schreurs. Het traditionele Scheveningen en de surfcultuur wist Schreurs prachtig te vangen in zijn foto ‘Ode aan Scheveningen’. De surfster - gekleed in een speciaal ontworpen wetsuit door de Haagse topontwerper Michelangelo Winklaar - ontmoet een vrouw in traditionele Scheveningse dracht.

“Normaliter creëer ik couture stukken voor speciale gelegenheden. Het is voor het eerst dat ik mij in de Scheveningse surfcultuur heb ondergedompeld. Om de zee en duinen te weerspiegelen, koos ik voor vloeiende lijnen”, aldus Michelangelo. Bovendien liet de Haagse ontwerper zich inspireren door de kleuren van de zee (turquoise), het zand (terracotta), de lucht/wolken (achromatisch wit) en uiteraard de traditionele Scheveningse klederdracht.

}