Ja/Ja, Nee/Nee, Nee/Ja – hoe zit het met die stickers?

713
0
Beeld: De Scheveninger

Per 1 juli heeft de gemeente Den Haag de Ja/Ja-sticker ingevoerd. Dit betekent dat alleen huishoudens met een Ja/Ja-sticker nog ongeadresseerd reclamedrukwerk, zoals flyers en folders, in de brievenbus krijgen.

Er heerst nog veel verwarring over welke sticker, nu wat betekent. Daarom zetten we het nog een keer op een rijtje.

* Nee/Nee-sticker: U ontvangt alleen geadresseerde post, berichten van de gemeente of van een netbeheerder. Geen ongeadresseerd reclamedrukwerk en ook geen huis-aan-huisbladen.

* Nee/Ja-sticker: U ontvangt geadresseerde post, huis-aan-huisbladen zoals De Scheveninger, berichten van de gemeente of van een netbeheerder. Geen ongeadresseerd reclamedrukwerk.

* Ja/Ja-sticker: U ontvangt naast uw geadresseerde post, ook berichten van de gemeente of een netbeheerder, huis-aan-huisbladen én ongeadresseerd reclamedrukwerk.

* Geen sticker: Vanwege de invoering van de Ja/Ja-sticker is het hebben van geen sticker tegenwoordig gelijk aan het hebben van een Nee/Ja-sticker.

Stickers
Heeft u interesse in een Nee/Ja- of Ja/Ja-sticker dan kan deze gratis worden opgehaald bij het kantoor van De Scheveninger aan de Treilerweg 32.

Verspilling
Met de nieuwe maatregel wil de gemeente papierverspilling tegengaan. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddeld huishouden in Nederland elk jaar ongeveer 34 kilo papier aan reclame krijgt. Dat zijn ongeveer 30 folders per week. Deze reclames belanden vaak ongelezen bij het oud papier of in het restafval.

Deel dit bericht via: